Hai sa iti zic un adevar simplu. Nici o cantitate de carti citite n-o sa te aduca vreodata mai aproape de ce iti doresti. Nici un film vazut n-o sa te faca sa fii mai plimbat. Nici o muzica ascultata, de la nici o trupa, n-o sa faca din tine o persoana mai calma. Nici un concert vazut n-o sa te faca mai spiritual. Sunt minunate cu toate, si trebuie facute cu placere, insa e o iluzie ca ne apropie de noi insine. Nu, ne fac doar ceva mai cultivati si mai deschisi. Insa nici una dintre ele nu reprezinta un drum. Sunt o cale, mai degraba, pentru cui ii plac nuantarile.
Uite eu in clipa de fata citesc The Rebel de Camus. E o carte extraordinara, care imi duce mintea spre zeci de idei si sensuri. Mi-am pus deja semne la peste 15 pagini, ca sa revin asupra lor. Deci imi place, ma stimuleaza. Dar asa buna cum e cartea, as prefera in clipa de fata sa fac dragoste. E buna, dar uite ca nu e tot. Cam asta e limita culturii, se pare. E doar pentru minte.
Sa ne imaginam ca suntem o sfera. Ne impartim in patru sectiuni, fluctuante ca proportie in functie de anotimp, stare de spirit si autocunoastere: inima, suflet, ratiune si experienta. Incerc in clipa de fata sa lucrez la toate si sa nu ratez nici una. Daca lucrez disproportionat si ignor vreuna, devin sfera ciobita.
Femeia si barbatul. Va povestesc maine restul gandului, imi moare bateria la laptop.

