“Daca este cineva pe lumea asta cu care sa vreau sa imi petrec timpul in clipa de fata, atunci cu siguranta tu esti acea persoana. Nici macar nu am ceva sa-ti zic in mod deosebit. Vreau doar sa stam si sa fim, unul langa altul, fiecare cu el insusi.”

“Nu avea deloc chef sa mearga la munca, de fapt ar fi stat toata ziua sa putrezeasca, poate pana la un 12, cand sentimentul ca-si pierde aiurea ziua s-ar fi acutizat. Nici in acel context nu ar fi fost fericit, caci calculatorul se stricase si daca ar fi stat acasa, ar fi stat sa vada un film, doua, trei, pana cand sentimentul ca-si iroseste ziua, viata, existenta de dupa viata cu precizie nemteasca l-ar fi lovit. Atunci si-ar fi asteptat prietena sa soseasca de la munca, ar fi incercat sa fie amabil, glumet si o bomboana de baeat, desi in sinea lui s-ar fi simtit inutil, imbecil si in general ca si cand nimic n-are sens si se duce dracului de rapa.”

“Asa. Iar azi, m-am dus in parcul Ioanid sa ma plimb nitel. Castile in urechi, infofolita bine, cu apica in geanta in caz de sete. Si m-am uitat la copii cum se joaca, la catei cum alearga, la frunze cu frunzesc. In timpul asta m-am gandit, spre suprinderea mea (am invatat sa nu ma mai impotrivesc acestor ganduri dispersate si aparent fara legatura intre ele) la Ostap Bender si Odessa. Si, tot pe fundal muzical, ca asa am eu revelatii, mi-am dat seama ca ar trebui sa pleci din Bucuresti, just like that. Sa strangi niste bani si intr-o zi cand te sun sa imi spui ca esti in drum spre localitatea X din tara Y si ca iti pare rau ca nu ti-ai luat ramas bun insa a trebuit sa pleci. Si ca o sa-ti fie dor de mine insa asta a trebuit sa faci. Si nici nu stii cat m-as bucura pentru tine ca in sfarsit cauti sa fii fericit.”

“Lasand intermitentele necesare, in genul masa de pranz, sau fumat o tigara in bucatarie, practic asa avea sa-si petreaca toata ziua, fara sa se gandeasca la ceva anume, dar gandindu-se la toate in acelasi timp, de la cate filme n-a vazut si ar vrea sa vada, la influenta drogurilor in societatea de azi ( analogia cu soma n-avea cum sa lipseasca, nici ipotezele vizavi de modificarea creierului, de unde ajungi la mckenna, de unde ajungi la flying lotus, de unde, brusc, te trezesti si-ti dai seama ca ce fain ar fi sa iei transsiberianul, desi stii ca e over-romantizata faza, in fine te gandesti ca tu esti de fapt un spirit sortit libertatii si ca de fapt toti suntem asa si atunci de ce dracu toata lumea sta pe loc, te trezesti din nou, iti dai seama ca de fapt suntem diferiti si ca fiecare are filmul lui, real si ca de fapt totul e minunat atata timp cat iti dai seama ca nimeni, nici macar tu, nu e buricul pamantului ) la Basescu si ca de ce naibii exista structuri in corporatii. Sentimentul care avea sa-l treaca pe celalalt e ca de fapt o supa gigantica cu mii de definitii si sentimente i-ar fi cazut in cap. Dupa care ar fi urmat plimbarea pana acasa, oarecum, linistitoare.”

