Daca mama se duce la cumparaturi, o sa ia cel mai adesea chestii sanatoase pentru mancare gatita: supa, tocanite de alea alea si eventual cate ceva bun pentru unul dintre puiutii ei (eu, baietii sau pisicul).

Daca tata se duce la cumparaturi ia paine, multa carne si produse fara zahar, ca n-are voie altceva.

Daca Stefan se duce la cumparaturi, o sa ia dulciuri multe si chestii ciudate gen ciocolata cu halva si rahat sau icre cu aroma de cascaval pane.

Daca Tudor se duce la cumparaturi, cumpara produsele cele mai scumpe sau delicatese. Plus suc de portocale, Pepito Roll sau cwoissant cu cioco. Plus capsuni, niciodata cirese. Ciresele sunt pentru cei care n-au bani sa-si cumpere capsuni.

Daca eu ma duc la cumparaturi, cumpar legume pentru salata, ton, compot de piersici si eventual pufuleeeeeeeti.

Cand maica-mea citeste o carte, cauta in ea o poveste care sa o emotioneze cat mai profund. Mamei ii plac istoriile reale, care sa o miste si impresioneze, care sa le poata povesti mai departe si din care sa poata invata ceva despre oameni.

Tata in schimb priveste lucrurile ceva mai “tehnic”. E real emotionat de ceea ce intalneste in carti insa plaseaza mereu subiectul pe ultimul loc, fiind mai degraba impresionat de aspectul care tine de constructie. Un real arhitect taica-meu. Chiar si cand imi explica ceva care tine de partea emotionala a unei carti, o face in aceeasi maniera in care mi-ar descrie structura de rezistenta a unei cladiri. De fapt, tatal meu e un om care simte multe insa habar n-are sa se exprime.

Stefan citeste cumva… cautind ineditul. Ii plac cartile care ii starnesc emotii reale si curate gen ras, plans si altele. In acelasi timp vrea sa fie impresionat. Practic, cauta carti care sa il scota din amorteala.

Tudor e cel mai greu de multumit. Asta pentru ca el claseaza foarte repede si nitel brutal. Adica fie il cuceresti total, fie te trimite prin locuri de unde ai plecat cu multi ani inainte sa te apuci sa scrii. Totul sau nimic, pe principiul

“- Sunt scriitor!

– Ba dupa parerea mea, esti un cacat!”

La e, Ideea este totul. Cu I mare.

Eu…. eu caut cartea perfecta. Vreau sa imi placa subiectul, mi-as dori sa ma si emotioneze, sa admir si sa ma surprinda maniera in care a fost scrisa, eventual sa ma si amuze nitel (dar la partea asta nu tin neaparat). Am si gasit-o de fapt, insa nu va spun care e titlul.

PS Luca merge la cumparaturi si ia cafea 3 in 1 mild, un litru de cola, festile, mancare pentru alea micile si saleuri din alea la 20 de mii iuhuuuuu. La carti nu o cunosc inca.

